امام رضا (فداش بشم)

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی

امام رضا (فداش بشم)

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی

از همبن فاصله ی دور سلام...

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

باب الجواد راه ورودی به قلب توست

حاجت رواست هرکه از این راه می‌رود

اللهم عجل لولیک الفرج

  • زائر پناهنده

1 ) «قنوت الإمام محمد بن علی بن موسى ع منائحک متتابعة و أیادیک متوالیة و نعمک سابغة و شکرنا قصیر و حمدنا یسیر و أنت بالتعطف على من اعترف جدیر اللهم و قد غص أهل الحق بالریق و ارتبک أهل الصدق فی المضیق(...) اللهم صل على محمد و آل محمد و قو ضعف المخلصین لک بالمحبة المشایعین لنا بالموالاة المتبعین لنا بالتصدیق و العمل الموازرین لنا بالمواساة فینا المحبین ذکرنا عند اجتماعهم و شد اللهم رکنهم و سدد لهم اللهم دینهم الذی ارتضیته لهم و أتمم علیهم نعمتک و خلصهم و استخلصهم و سد اللهم فقرهم و المم اللهم شعث فاقتهم و اغفر اللهم ذنوبهم و خطایاهم و لا تزغ قلوبهم بعد إذ هدیتهم و لا تخلهم أی رب بمعصیتهم و احفظ لهم ما منحتهم به من الطهارة بولایة أولیائک و البراءة من أعدائک إنک سمیع مجیب و صلى الله على محمد و آله الطیبین الطاهرین »
ذکر قنوت امام محمد تقی (ع): [پروردگارا]دهش های تو پیاپی و بخشش های تو دنباله دار و نعمت های تو سرشار و شکر ما کم و ثنایمان اندک و تو شایسته مهربانی نسبت به کسی که اعتراف [به تقصیر] مکند، هستی. خداوندا اهل حق گلوگیر شده اند و صادقان در تنگنا قرا گرفتند[مجال گفتن حقایق را ندارند]...... خدایا بر محمد وآل محمد درود فرست و سستی و کوتاهی مخلصان درگاهت را با (توجه به) محبت همراه کنندگانمان، به دوستی تبعیت کنندگانمان، به قبول و کار یاری دهندگانمان که کمک کنندگان مایند و کسانی که عاشق یاد ما در نشت هایشان هستند نیرو بخش (یعنی خدایا کوتاهی مخلصان را با توجه به خصوصیات آنان (که در ادامه می آورد) درگذر و تبدیل به قوت کن). پروردگارا آنان را استوار گردان و خدایا دین ایشان که برایشان راضی گشتی، محکم گردان، و نعمت خود را بر ایشان تمام و خالصشان کن و آنان را [برای خود] برگزین و خدایا فقرشان را بر طرف و آشفتگی تنگدستی و نیازشان را اصلاح کن و گناهان و اشتباهاتشان را ببخشای و دل هایشان را بعد ازآنکه هدایت نمودی، منحرف نگردان و ایشان را با نافرمانیشان تنها وامگذار و با آنچه با پاکی به ولایت اولیائت و بیزاری از دشمنانت به آنان دادی، آنان را حفظ گردان. براستی که تو شنوای اجابت کننده هستی و بر محمد و نسل پاکش درود فرست.

مهج‏الدعواتو منهج العبادات‏،سید بن طاووس ص  59
البلدالأمین ،کغعمی ص  286
المصباح‏للکفعمی،کفعمی ص231 
بحارالأنوار،علامه مجلسی ج 82 ص 225
  • زائر پناهنده

من و جدا شدن از کوی تو  خدا نکند؛

 

خدا هر آنچه کند از توام جدا نکند حسین(ع)...

  • زائر پناهنده

«خدا مرا به فراق تو مبتلا نکند
من و جدایی از این آستان خدا نکند
»

  • زائر پناهنده
  • زائر پناهنده

‹ درباره‏ ى او این‏جور نوشته‏ اند که:

«و کان احمد بن‏ موسى کریما جلیلا ورعا و کان ابوالحسن(علیه‏السّلام) یحبّه و یقدّمه»؛

مردى بخشنده و کریم و باورع و

داراى جلالت مقام و منزلت بود

و پدرش - حضرت موسى ‏بن‏ جعفر علیه السلام - این بزرگوار را بر فرزندان و خویشاوندان دیگر خود مقدم می داشت و به او محبت ویژه ای داشت.

و برکات این بزرگوار بر سرتاسر استان و بر بخش مهمى از این کشور، جارى و سارى است . ..›

امام خامنه ای دامت برکاته

  • زائر پناهنده