امام رضا (فداش بشم)

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی

امام رضا (فداش بشم)

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی

از همبن فاصله ی دور سلام...

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

آستان قدس اخیرا در اقدامی متفاوت پس از مدتها به صورت آزمایشی طرحی را برای زیارت زائرین به صورت صفی به مرحله اجرا گذاشت.

در این طرح که در حال حاضر همه روزه در بخش خواهران حرم مطهر رضوای اجرا می شود، زائرینی که تمایل به زیارت ضریح نورانی امام رضا علیه السلام را دارند در قالب صفی که گاهی در برخی ساعات تا انتهای صحن های آزادی و انقلاب نیز کشیده می شود نسبت به زیارت مضجع نورانی آن حضرت اقدام می کنند.

به گفته برخی از خادمین حرم رضوی چنین اقدامی می تواند شرایط را برای افرادی که می خواهند از نزدیک به ضریح نورانی آن حضرت مشرف شوند و به دلایل کهولت سن یا ناتوانی های دیگر برایشان این امر مقدر نبوده است فراهم نماید.

به گفته زائرین در حال حاضر شرایط مناسبتری برای زیارت دیگر افراد در اطراف ضریح فراهم شده است و با آرامش و نظم مناسبتری زیارت انجام می شود.  البته طرح به صورت آزمایشی در حال انجام است و نقاط ضعف و قوت آن به مرور در طرح های آتی مشخص خواهد شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: با بررسی ها و مطالعات انجام شده در خصوص فضای موجود در اطراف ضریح مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) و اجرای این طرح در ماه گذشته به صورت آزمایشی در رواق دارالاجابه که رضایت صددرصدی زائران را به دنبال داشت، اجرای این طرح در اطراف ضریح مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آغاز شد.
 
وی ضمن تشکر از همراهی زائران و مجاوران گرامی با خادمان این بارگاه منور بیان داشت: از زائران عزیز درخواست داریم تا با رعایت و حفظ نظم و همکاری با خادمان خود در روضه منوره زمینه زیارتی سرشار از معنویت و آرامش را برای خود و دیگر زائران فراهم نمایند.
منبع: فرهنگ نیوز
  • زائر پناهنده